Sulamilah Hariku
--Assalamualaikum--
* MisCiko.Gadis biasa.Tiada yang istimewa buat diri ini.Bertatih mencari redha Ilahi bukannya pada manusia.Senyumlah diri ini biarpun duka yang tiba, pahit yang menyusul.kerana aku percaya,Allah sentiasa ada =') *



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: MisCikoPiko

Part 1 : Tiada angin , jodoh ke mari.
Sunday 9 June 2013 | 02:36 | 0 comments

Assalamualaikum..

{Somewhere over the rainbow, skies are blue and the dreams that u dare to dream reality do come true..}

alhamdulillah.

waiting for that time!
bila eikk?

--------------------------------------------------------

 Okeh! Sperti yang sudah dijanjikan, ada cerita baru.Entry kali nie, 
bukan nak story citer aku tapi cerita tentang insan lain. Siapakah? mestilah.......kaklong saya. ^^ 




Alhamdulillah.

Kaklong dan "along" ditunangkan. malu-malu kucing gitu. Tak ke gitu, tak pernah kenal. Bak kata mama, 

" Itulah jodoh. Tak berjemput,dia datang. Tak perlu nak cari, dia sendiri datang bergolek mai.Tapi doa tu jangan lupa! "

Yup mama, aku setuju 100%. Doa tu mesti! Meh aku kongsi. Bagaimana  kaklong dan abang ipar kmi boleh tetiba bertunang. Kisahnya begini je, dua tahun lepas, mama ngan abah aku pergi menunaikan haji. Nak dibuatkan cerita bagaimana jodoh mereka bersambung, lepas beberapa bulan balik dari sana, mama dapat satu panggilan telefon. Termakbul doa mama aku. Rupanya ada orang tanya, akak sulung tu kosong ke belum. Kalau belum, nak datang singgah menjenguk. Lepas menjenguk tu, mama aku pun bagi la chance mereka berdua berkawan dulu. nak kenal hati budi lu.. 

Akak aku nie susah sikit. Bab berkawan ngan lain jenis nie, oke ja. Tapi klu nak dibuatkan special sikit, tu yang susah. Bukan jual mahal, tapi bab nie, dia pemalu sikit. ( hahha, kena kat diri sendiri..)Orang kata, kalau dah ada jodoh tu, tak ke mana juga. Cuma masa tu ja tentukan semuanya. Lepas kawan cikit-cikit, sebelah perempuan setuju, sebelah lelaki pun kata oke. Mereka pun bertunang. Akhirnya, he'is the one yang berjaya bukak hati kaklong aku. tahniah bro-in-law!


19 May 2013


Alhamdulillah. Akad nikahh tyme!

 

oke, disebabkan tgn ni dah malaz nk menaip...let's the picture tell the story yaa!


hantaran sebelah pihak lelaki..



hantaran sebelah pihak perempuan..

the moments.


aku panggil majlis nie:

" Family Booming One"

hahha. maksudnya, tumbuh cawangan baru dlm family en. Harun. Satu family kaklong, n satu lagi family aku. Mission accomplish!! Tepat 12.30 p.m., termeterailah sudah lafaz " Aku terima nikahnya..." dengan hanya satu kali lafaz sahaja.

enjoy the moment!

En. Fakhari & Pn. Hafiza

no miss dah yer. aku jer masih bergelar miss ^^



" Cincin tersarung di jari manis, tersarung kemas buat seorang bernama isteri, semoga menjadi kenangan manis, buat selama-lamanya terselit di hati "

by: Mis Ciko.