Sulamilah Hariku
--Assalamualaikum--
* MisCiko.Gadis biasa.Tiada yang istimewa buat diri ini.Bertatih mencari redha Ilahi bukannya pada manusia.Senyumlah diri ini biarpun duka yang tiba, pahit yang menyusul.kerana aku percaya,Allah sentiasa ada =') *



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: MisCikoPiko

Bicara Si Sufi
Thursday 13 June 2013 | 23:12 | 0 comments

Assalamualaikum,

salam Jumaat =)

...........................................



Seorang ahli Sufi bercerita tentang perjalanan jiwanya.
Dia berkata :

" Hatiku pernah gelisah memikirkan lima perkara sehingga aku sibuk mencari jawapannya.Ternyata aku mendapatkannya dalam lima perkara pula. "

iaitu:

 Pertama : Aku mencari berkah dalam mengejar keperluan hidup lalu aku temui di saat aku melakukan solat Dhuha.

Kedua: Aku mencari penerang dalam alam kubur lalu aku menemunya di saat aku melakukan Solat Malam.

Ketiga: Aku mencari jawapan untuk pertanyaan Munkar dan Nakir lalu aku menemukannya tatkala aku membaca Al-Quran.

Keempat: Aku mencari alat pegangan di saat aku meniti Siratul Mustaqim lalu aku menemukannya saat aku berpuasa dan bersedekah.

Kelima : Aku mencari naungan Arasy dan aku temui di saat aku mengasingkan diriku dan beribadah kepada ALLAH s.w.t.

dan sekarang

" Hatiku beristirahat dengan tenang "

........................

kedit to Pakardiarihati/fb


# notahati: semoga hati kita sentiasa tenang walaupun apa pun yang mendatang biarpun hati ini gelisah mencari jawapan. insyaALLAH. cuba.