Sulamilah Hariku
--Assalamualaikum--
* MisCiko.Gadis biasa.Tiada yang istimewa buat diri ini.Bertatih mencari redha Ilahi bukannya pada manusia.Senyumlah diri ini biarpun duka yang tiba, pahit yang menyusul.kerana aku percaya,Allah sentiasa ada =') *



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: MisCikoPiko

Hati itu milik ALLAH
Friday 8 February 2013 | 20:53 | 0 comments

Assalamualaikum..



Maybe it juz a habit.  Everytime,every year. A day before we went back for a sem break, we will gather around together and make a circle among us, turn off all lights and started 'gurlz-gurlz talk'. Not a gossip yaa. Warning! Maybe, this is called as a typical hobby for a girl. Just tell what you feel, what you think, and what in your heart right now. Apa yang kita kurang puas hati, luahkan sahaja waktu tu. And everyone will try to solve it together. This is one of the ways on how we keep our friendship. And I totally love it. And the last night, a lot of problems had been discussed with but this became a main topic………

‘ who’s in your heart right now?’

Soklan cepumas! Yeuww, just a bit extreme topic for me to discuss with. Maybe, they feel this is a normal topic yang memang waktu-waktu ni seorang ‘remaja’ akan membincangkan. okeh! muntah hijau. Well, I’m a bit shy person. betulkah? do trust me. Susah bila nak berkongsi rahsia. And I’m only share it when I’m totally ready, confident and 100% trust on those yang akan dengar secret tu. But, when someone told her secret, and gave her trust on me to keep it. I do a same thing. And as a normal human being, which had been given a strong healthy heart in the middle upper of body, we must have a crush on someone, maybe at least one in our circle of life. rite? Finally, there a lot super surprise yang terbocor malam tu. haha!

Yang atas tu, baru mukadimahnya. okeh, just a bit sharing from Hilal Asyraf.

‘ Satu soalan yang buat saya tertawa, wujud di dalam inbox: "Bagaimana anda maintain perasaan cinta anda kepada orang yang anda cintai? Sebab saya asyik tak kekal dalam mencintai seseorang. Wujud perasaan cinta, kemudian tidak lama lepas itu, hilang."Hendak maintain perasaan cinta ini, pada saya kenalah ada reason yang kuat, mengapa kita mencintai si dia.Kalau sekadar sebab dia lawa, nanti bila kita terjumpa yang lebih lawa, atau bila kita terfikir: "Kalau ada yang lebih lawa?" maka cinta kita dengan mudahnya mengendur.Kalau sekadar kerana dia berharta, nanti bilia kita berjumpa yang lebih berharta, atau bila kita terfikir: "Kalau nanti terjumpa yang lebih berharta?" maka cinta kita dengan mudahnya mengendur.
Cintalah seseorang itu kerana dia adalah dia.
Mungkin asasnya kita cari yang beragama, yang wajahnya menyenangkan, yang punya harta, dan dari keturunan yang baik.Namun bila sudah memilih untuk mencintai, maka letaklah satu 'pemberat' yang membuatkan dia lebih istimewa daripada yang lain, yang wujud di atas muka bumi ini.Pemberat saya kepada perempuan yang saya cintai adalah: "Sebab dia sederhana. Sederhana dia itu pula just nice." So, lebih sederhana dari sederhana dia ni saya tak berapa berkenan. Kurang sederhana dari sederhana dia ini pun saya tak berapa berkenan.Sederhana perempuan yang saya cintai itu macam kadar oksigen untuk bumi ini. 21% yang just nice untuk Bumi dan kehidupannya. Lebih 1% bumi terbakar. Kurang 1% bumi dan kehidupannya tidak akan dapat hidup.(apa saya merepek ni? huhu).So, saya kekal mengingatkan diri saya akan perkara ini, membuatkan saya kekal mencintainya. Tidak memandang kepada yang lain, walau mungkin ada yang 'lebih' segala bagai dari perempuan yang saya cintai. Sebab saya tidak perlukan 'lebih' atau 'kurang'. Saya perlukan 'just nice'. Macam itulah. ^^

Besederhana. Juz a super big nice word! I’m always in love to read for what he wrote. Sometimes, there always something yang memang terkena direct ja kat batang hidung ni. Aku pun selalu gak usha-usha someone yang biasa-biasa ja tapi dia sentiasa berusaha menjadikan dirinya lebih dari biasa-biasa. Means, he always trying his best in finding something new ‘ ilmu ALLAH’ even though he maybe in difficult path to get it.

And I’m totally surprise what I got. Lotta surprise from my housemate. Dalam diam –diam, ubi berisi rupanya. haha. well, jodoh itu tidak mengenal usia dan rupa. Allah dah membuka dan menyenangkan jalannya.  Alhamdulillah. and I hop u and him will together until ke jinjang pelamin. aminn… And for those yang sudah mula ada bunga-bunga cinta tu, take care your heart, and try your best to keep it on the right track ^^ Mungkin susah kita nak hadapi suatu perkara yang tak pernah disangka hadir, tapi mungkin kita tak perasan yang hati itu sudah bersedia nak menghadapinya. And I’m wondering why my heart just not same like others or maybe I had lost it somewhere?? Semua orang berbicara tentang bakal yang mereka mahukan, bagaimana hati itu terasa dialah orangnya dan terasa ciri-ciri yang pernah di ‘listkan sudah dipenuhi. Dan aku?  I’m cannot to describe what I’m truly feel about someone. Sometimes, I felt that I had found someone. And the next day, it felt like a bit crazy. isshhh. It’s totally wrong. But, that someone I knew just too nice for a girl like me. ermmm. And when there is someone asked what do they look like? I cannot give any answer because everyone is much better from me. I feel so tiny among them. I’m so sorry. And this is a bit word for answering your question if you read this. Panjang juga la..

' Setiap manusia ada masa silamnya dan zaman gelapnya termasuklah diri yang menaip ini. Aku tak pernah memandang seseorang berdasarkan silamnya yang dahulu namun aku memandang apa yang ada pada dirinya sekarang. Setiap orang ada salah silapnya dahulu namun biarlah itu yang menjadi perisai kekuatan. Seteruk mana pun kita pada masa lalu, jadikan ia pengukur buat kita tidak berpatah balik.Buat apa kita bercakap perkara yang lepas padahal benda yang mendatang belum tentu kita bersedia. Biarlah orang lain tak tahu kita sedang berusaha namun hanya ALLAH yang mengetahui setiap apa yang terdetik kita lakukan. Mungkin nilai pandangan manusia itu berbeda, namun biarlah kita menjadi manusia yang sentiasa dalam keredhaan Ilahi.'

 At least we try than never. rite? When I’m trying to get hint, I got a lot in one time. And next, it gone. Gone for a long time, then it coming back. And I will try to be a strong girl. Bukan seorang yang mudah tewas. That why, I’ll not easily give my trust to someone until there is someone dare to make a REAL DEAL. maybe. there will be a someone. Bukannya aku tak kisah, cuma aku tak mahu sesuatu yang tak pasti. This is my only heart, and I want to take care my best and do not want it break on something hurt. Just a repetition, for now on. It’s time for us to change. From a girl yang biasa-biasa tapi menjadi yang lebih dari biasa-biasa.

You are for what you think.



# sila abaikan segala grammer yg aku merapu tu :3 
yippy, dah start cuti^^ tata to assignments yg melambak tu. i nak rehat jap.