Sulamilah Hariku
--Assalamualaikum--
* MisCiko.Gadis biasa.Tiada yang istimewa buat diri ini.Bertatih mencari redha Ilahi bukannya pada manusia.Senyumlah diri ini biarpun duka yang tiba, pahit yang menyusul.kerana aku percaya,Allah sentiasa ada =') *



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: MisCikoPiko

Sembang Pagi
Tuesday 15 January 2013 | 16:25 | 2 comments
Assalamualaikum =')


Aku terlalu jahil untuk berhujjah dan terlalu tua untuk berbalah

Bila hujjahku dirasakan kalah, aku selalu menggunakan emosi supaya tidak mengalah

bila aku nak nampak gah, aku selalu menyebut2 perkara khilafiah,

bila aku tahu sesuatu ilmu, dengan mudah aku memandang orang lain sebagai dungu

bila aku buntu, aku tidak meminta pendapat orang lain sbb malu

bila orang lain menceritakan masalah, aku ketawa berdekah2

bila masuk bab ibadah, aku mengalah.. bila masuk bab dunia, aku teruja

bila aku berbahas, aku selalu melampaui batas

bila aku bercerita, aku selalu menambah perisa

bila aku mengumpat, selalu terfitnah tak ingat

bila kehabisan ilmu, aku selalu mengajak bertaqlid kepada ustaz tertentu

makin banyak ilmu diisi, makin kurang aku berkongsi

bila aku dibidas secara kejam, aku selalu menyimpan dendam

jika aku mendapat maklumat terbaru, aku selalu menyebarkannya terburu2

bila aku diberi peringatan, aku balas dengan sindiran

jika aku terlepas cakap, aku selalu lambat nak mintak maaf
( Ustaz Love)

Di mana kita?
--renung-renungkanlah--