Sulamilah Hariku
--Assalamualaikum--
* MisCiko.Gadis biasa.Tiada yang istimewa buat diri ini.Bertatih mencari redha Ilahi bukannya pada manusia.Senyumlah diri ini biarpun duka yang tiba, pahit yang menyusul.kerana aku percaya,Allah sentiasa ada =') *



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: MisCikoPiko

Aku sekadar burung kecil..
Saturday 1 December 2012 | 09:37 | 0 comments
Assalamualaikum, 

' I know why the caged bird sings, 
ah..juz like me,
When his wing is bruised and his bosom sore,
When he beats his bars and he would be free,
From the prayer that he sends from his heart,
Full of hope and dream,
To bet the only one freedom,
Flying away with full of joy and bless,
i know why the caged bird sings!
juz like me^^

' Aku hanya seekor burung. Berterbangan di angkasa yang luas terbentang mengaparkan rezeki halal bagi sesuap butir yang dapat mendiamkan perut yang bergelora. Kadang-kadang aku terkandas jatuh, terhempas di tiup angin kencang. sakit rasanya! Tapi , apakah daya. Aku hanya seekor burung. Aku bingkas bangun tanpa menghiraukan sakit di hujung kepakku. Merentasi lautan indah ciptaan Maha Esa membuatkan aku terkedu. Tak terkira banyaknya kurniaan Ilahi yang belum aku terokai. Biarpun badanku hanya sekecil si burung pipit ataupun tak sebesar burung unta. Biarpun aku tak selincah helang merangkus musuhnya, mahupun tak segagah seperti si burung Ababil melontar batu menggamit kemenangan tersemat di jiwa. Akulah si burung kecil yang mempunyai hati sebesar gunung Himalaya'

Aku? Hanya seorang manusia. Manusia yang biasa-biasa namun mahukan sesuatu yang luar biasa! Tiada yang istimewa buat diri ini, kadang-kadang dipandang pun tidak, tpi adakah aku kisah? Akulah aku, bukannya sekadar omongan biasa tapi yang pasti. booommbastic way!

When someone told me:

1. U alwaz too serious ><

haha. *ketawa tak ikhlas*. yup, muka i nie memang selalu serius. Maaf, aku tak pernah meminta dilahirkan begini. Buat insan yang mengenali sy, am i too serious? 

Kadangkala, sesuatu perkara yang terjadi sentiasa membuatkan aku tertanya-tanya ' Apa makna benda nie terjadi? dan saraf neuronku akan bertindak, mngarahkan otakku berfikir, mengatur langkah, atur strategi, dan sasarkan aku untuk bertindak! bukannya aku rumit, tpi kerana aku berfikir sedalammnya agar aku tak ter'mati dalam jawapan sendiri.

2. Be matured, please!

Perkara yang paling aku tak dapat ubah -- KeBudak-BudAkkan--
Bila aku fikirkan, nothing yg salah. Perkataan MATANG membuatkan aku terasa jauh di hadapan, membuatkan diri terasa tua. Pelik, tpi itulah rasanya.
And my father alwaz ask me :

Abah  : K.chik, bila nak matang sikit?
Aku    : * memandang ke muka ayah terchenta* n give a colgate smile.

Matang. Hanya pengalaman membuatkan aku semakin matang. Belajar mengenal dunia sangat menyakitkan. Mngenang tyme kita kanak -kanak, sangatlah indah. Bermain tanpa tiada siapa yang marah, kerna di waktu itu kita comel dalam setiap sudut. Hah, sweetnya!

3. Bila nak gemuk?

Stresss! I snsitif taw soklan nie. Di mana aku berada, physical aku mnjadi bualan. bukan ku tak lalu makan tpi dah terlebih makan. bukannya aku diet, tpi makanku tak pernah berhenti. SUdahlah makananku sudah terlebih-lebih, tpi tak pernah yang lekat menjadi isiku.herm, syukurilah apa yang diciptakan.
Janji saya sihat, cergas mindaku, dan dapat menaip dengan nyamannya di sini, sngatlah ku bersyukur ;)

4. U're too buzy

Auww! too buzy? keke, sahaja menyibukkan diri dengan perkara-perkara yang sepatutnya. 

4 perkara menjadi asas kenalan diri nie. i'm the only one, tiada yang lain cuma satu. For those yang selalu di sisi susah senang, aku menjulurkan 10 jari memohon doa untukmu sekalian. terima kasih atas segala pengorbanan melayan karenah-karenah merapu aku. malu**

' I'm the person which will lock u forever when u started get into my world'

# biarlah aku menjadi si burung kecil, terbang bebas berkicauan di langit,tak dihiraukan mahupun di pandang. Namun bahagia di jalan pilihan sendiri. Kadangkala kita menghargai si kawan itu, sentiasa dia yg memilih untuk lenyap begitu sahaja. Tragis!

-- sekadar taipan gurisan hati, tiada makna bukannya tiada erti--