Sulamilah Hariku
--Assalamualaikum--
* MisCiko.Gadis biasa.Tiada yang istimewa buat diri ini.Bertatih mencari redha Ilahi bukannya pada manusia.Senyumlah diri ini biarpun duka yang tiba, pahit yang menyusul.kerana aku percaya,Allah sentiasa ada =') *



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: MisCikoPiko

Part Of Me
Wednesday 11 July 2012 | 22:22 | 0 comments
Assalamualaikum..

alloha ^_^

hobi.




aku suka melukis. bila sedih, aku lukis. bila happy, aku lukis lagi. bila marah pun, aku lukis. kadang-kadang tu kan, adik aku cakap aku gila. tak pasal-pasal ja dia tuduh aku camtu. taw x sbb pa? dia nampak aku dok cakap sorang2 msa lukis, haha. bukannya apa, masa tu aku stress benda yg aku lukis tu tak serupa ngan apa yang aku nak. so, aku marah la kat kertas tu. x gila kan?

aku pantang tgok kertas. terutamanya bila dpt kertas note2 yg berhelai-helai nak kena baca tu, lagi la aku suka lukis kat atas tu.boring gak la duk dlm kelas dgr lecture ja. esp. time philo  so, pada sesiapa yg ingin pinjam notes aku, jgn la gelak dok tgok hasil karya aku tu yer. 

time aku f.4, aku amek subj. seni sbgai subj tambahan aku. mmg happy gila! tpi tak gila la. bole la aku duk cungkil bakat yg terpendam nie. tpi, mama aku tak berkenan sgt. katanya, apa la bole achik guna gred seni nie lepaz spm. frust jugak la bila dgr ayat tu. sbb mama aku suh aku jadi doktor bukannya pelukis. huhu.

time kecik-kecik dulu, aku beriya-riya sangat nak jadik doktor! taw x sbb pa aku minat sangat ''DOKTOR''. sebab:

1. aku suka tgok kot putih tu, nampak smart ja!
2. aku nak tlg parent aku time sakit. time kecik.
3. doktor masyukk duet, huahua~

 Alhamdulillah, aku dpt tawaran masuk mrsm.form 1 sampai la form 5. 5 tahun  duk sek. yang sama. mmg aku b'syukur sgt2. tpi masa aku bljar kat sna, bru aku rasa yg susah gila nak jadi doktor ni kan. byk sgt teori nak kena hafal. aku nie susah sikit bab subj. 'hafal dan faham.' mcm kimia ngan fizik. aku nie prefer math lagi. i love formula. so, bermulalah dari saat itu. doktor menjadi arkitek. namun, harapan hanyalah menjadi harapan..

abah aku tak mengizinkan. abah kata susah orang nak amek arkitek perempuan msa cari kerja nanti. cikgu seni aku pun da ckp klu jadi arkitek ni kdg2 kena tidur kat studio nak siapkan assg. sanggup? gulp.nak lawan x boleh. mybe betul cakap abah ngan cikgu. aku sanggup? abah cakap simpan ja bakat lukis tu sebagai hobi. kadang-kadang benda yang kita suka lakukan tak semestinya sesuai untuk kita. so, dgn hati tak berapa "rela". aku amek kos lab kt u nie.dpt la jugak pkai kot putih nie hari-hari. haha. for the first sem, rezult mmg down! first. aku susah sikit nak terima masuk ilmu yg mmg bukan fv aku. secOnd.apatah lagi bila ada kaitan ngan chemistry + bio = habis! tpi, ngan berkat pertolongan kawan-kawan tercinta. alhamdulillah for sem 2.

aku ada jugak terpikir nak luah je apa yg aku sebenarnya nak kat abah aku tpi memikirkan segala harapan yang dia letak kat aku. aku rasa bersalah. bersalah kerana tak capai target yg dia letak. berat nak buat satu keputusan bila berkaitan ngan perasaan ibubapa. siapalah kita kalau tanpa mereka kan? susah aku nak cakap. sbb nanti abah tya kenapa orang lain boleh tpi aku tak boleh? so, sbb inilah aku simpan bakat melukis aku nie sebagai hobi.the end.


nie LUFFY - One Piece-
my fv anime..



unknown person.
mak aku cakap muka dia mcm Aida- pelakon tu-
aku sketch ja aritu. 






# susah orang lain nak faham ngan diri kita selain apa yang kita rasa ngan diri kita sendiri kan. biarpun kadang-kadang tu susah, juz smile :) insyaALLAH, maybe ini yang terbaek!